Tuesday, October 26, 2010

Puisi: Kekadang


E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel
Kekadang waktu
bisa melenyapkan
segala apa yang ada
di muka bumi ini,
tapi kekadang
waktu tidak bisa
melenyapkan kemesraan

yang terjalin begitu
lama,

Namun kekadang
belajarlah mengerti
dan menerima realiti
atas nama sebuah kehidupan.


IMINJA SR
Pokok Sena,

Puisi: Secangkir rasa


E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel
Puas aku rayu
puas aku desak
puas aku seru
namun
bayanganmu jua yang aku rindu
melalui hari-hari tanpamu
menyesakkan dadaku

meluluhkan jiwaku
di mana senyummu
di mana tawamu
dan sepi mula berlagu pilu
Ya Rabbul Ikram,
sampaikan perasaanku ini padanya
doaku, moga benar
aku dari rusuknya

SAKINAH
Seberang Perai Selatan, Pulau

No comments:

Post a Comment