Friday, November 26, 2010

NOR HIDAYATUL ADILAH ATLET JATIDIRI PARALIMPIAD 2010

Nor Hidayatul Adilah




Kalau Sifu boleh menambah pingat, Pingat Jatidiri patut di beri kepada Nor Hidayatul Adilah dari Pahang.
Anak gadis ini mempunyai jatiditi yang amat Sifu banggakan, kalau semua atlet OKU saperti Nor Hidayatul, Malaysia pasti akan sapu Emas dari segi semangat.
Anak Pahang yang tinggal di Kuantan ini mewakili negeri tercinta buat pertama kali dalam acara catur cacat anggota, mungkin beliau belum kenal Nissa lagi, Sifu pasti Nissa tidak mahu melihat anak Pahang pulang dengan tangan kosong di Sukan Paralimpiad Pahang 2012 nanti !!
Malang tidak berbau apabila Nor Hidayatul tergelincir di bilik air dan tidak dapat bergerak untuk satengah jam sehinga ambulan tiba untuk membawa nya ka hospital.  Lepas itu semua atlet di temani oleh sukarelawan bila hendak ke tandas.
Satelah di periksa oleh doktor dan satelah di ambil xray, beliau hanya cedera tissue sahaja, jadi kami di gelanggang catur amat bersyukur dan tapi beliau mahu terus berjuang untuk Pahang dalam kesakitan,  inilah JATIDIRI yang amat di banggakan.
Sifu berharap jurulatih OKU lain akan melihat anak Pahang ini untuk di calunkan sebagai atlet Jatidiri Negara.tapi beliau akan mengambil pepereksaan tahun hadapan jadi mungkin pemilihan ke Bandung terlepas tapi semangat beliau akan Sifu bekalkan ke dalam semua atlet OKU.
Nor Hidayatul  bersemangat walaupun tercedera

No comments:

Post a Comment