Wednesday, November 24, 2010

Catur Paralimpiad Melaka 2010

Hari ini di Kampus UiTM Lendu, Alor Gajah, Melaka bermula nya Kategori B untuk tiga Kumpulan B (Blind/Cacat Penglihatan), Kumpulan Cacat Anggota Klasik dan Kumpulan Wanita untuk mengejar 6 Emas yang di tawarkan ia itu Emas Perseorangan dan Emas Berpasukan bagi setiap Kumpulan.

Kumpulan B ( Cacat Penglihatan)salepas pusingan awal Hj Shaharuddin Sidek dari Negeri Sembilan mandahului dengan di cabar oleh Mahadir Ghani, Amir Mat Saman dan Amir Samsudin kesemua dari Kuala Lumpur.

Kumpulan Cacat Anggota Klasik pula Mohd Kelana Yusop dari Melaka mengejar pingat Emas kedua nya tapi di cabar Abdul Rauf dari Negeri Sembilan dan Che Arshad dari Terengganu.  Melaka mensasarkan dua Emas lagi dari Kumpulan ini.

Kumpulan Wanita melihat Nur Fieqah Maulad Mohd Halil menyerlah untuk mengejar Emas pertama nya tapi pemain cacat anggota Intan Juliana dan Aqilah Juliana mencabar dalam mengejar Emas juga.  Nur Fieqah dari Johor amat menyerlah ketika di Paragames Asean Kuala Lumpur tahun lalu dengan 3 Emas tapi malang nya sambutan dari pemain wanita tidak mendapat sambutan maka tiada kategori B1, B2 dan cacat anggota wanita tapi mencukupi untuk di adakan Kategori Wanita campuran sahaja.

No comments:

Post a Comment