Wednesday, March 3, 2010

BERITA TERKINI CATUR 2010

 GULA PERLIS Chess  challenge 2010


. Sifu baru dapat berita penaja utama Catur Terbuka Perlis tajaan Kilang Gula FELDA Perlis akan di adakan dalam bulan Mei, hadiah khas untuk 200 pemain yang daftar awal dan yang mendaftar melalui online.
  Ini adalah untuk mengelakan masalah 2009 tidak berulang dimana kejohanan terpaksa mula lewat dari masa jangkaan. Masalah yang sama di hampir kesemua kejohanan catur.
  Penganjur patut hadkan penyertaan satu hari lebeh awal, dan mulakan kejohanan dengan peraturan Stop Start tapi pastikan semua yang berdaftar tahu berkenaan masa permulaan tersebut.
  Sifu akan dapatkan kepastian tarikh dari rakan Perlis kelak.
Kalau di lihat dari senarai peserta 2009, kejohanan ini yang rated ini telah menarik ramai peserta terkemuka negara, jadi 2010 pasti akan menarik mereka semula.


KEJOHANAN CATUR MSSM 2010


Berita terkini yang Sifu dapat tahu ialah Kejohanan Catur MSSM 2010 akan diadakan di Kuala Lumpur tapi mungkin di hujung tahun lepas pepereksaan SPM.
Taniah MSSKL yang pasti akan jadi penganjur yang terbaik kelak, jadi semua pemain, guru, jurulatih dan ibu bapa boleh menarik nafas lega yang catur tidak di pinggirkan dan bersedia untuk peperangan catur MSSM kelak untuk mencari pemain terbaik perseorangan dan pasukan negeri.
  

No comments:

Post a Comment