Monday, December 27, 2010

Garuda di baham Sang Harimau

Malam amat berbangga untuk semua raayat Malaysia apabila Harimau dapat baham Garuda tiga kali di Stadium Bukit Jalil, Kuala Lumpur tapi awas Garuda menanti di Jakarta untuk menyerang dengan taring dan taji untuk memyiat Harimau kelak.
Adakah bekalan 3-0 sudah mencukupi ? Dengan semanagat jitu dan doa raayat Malaysia akan terus bergema di hati setiap anak Harimau untuk membawa pulang Piala Suzuki buat kali pertama nanti,  jadi awas jadi anak Harimau jantan untuk membaham Garura di taman sendiri kelak.
Taniah Syabas Malaysia.

image

Malaysia beats Indonesia 3-0

Malaysia's Safee Sali celebrates with S. Kunalan after scoring a goal at the AFF Suzuki Cup 2010 final first leg match at the Bukit Jalil Stadium, on Dec 26, 2010. Malaysia won 3-0. GLENN GUAN/The Star

Hanya seketika Malaysia amat malu apabila refreee dari Japan memberhentikan pelawanan angkara ada penonton yang tidak disiplin dengan nengunakan pancaran laser hijau ketika perlawanan. Apa yang telah di lakukan oleh pengadil adalah amaran yang permainan boleh di berhentikan kalau pancaran laser tidak di berhentikan, tindakan beliau betul apabila dimulakan semula pancaran laser berhenti.
FAM mungkin akan di denda angkara segelintir penonton yang tidak disiplin ini dan haramkan terus alat laser ini di bawa masuk dalam stadium dan penonton lain harus melapurkan mereka ini kapada pihak berkuasa agar insidin sebegini tidak akan berlaku lagi.
Salepas insidin ini Malaysia bersemangat dan Indonesia lebur tiga kali di baham sang Harimau.
Lautan semangat jitu dari penyokong Malaysia

No comments:

Post a Comment