Saturday, March 28, 2009

FAZIMI TAJUL DALAM KENANGAN

Pagi semalam 27 Mac 09, Sifu bersama rakan cacat penglihatan lain telah kehilangan seorang pemain handalan B1, Fazimi Tajul dari Telok Panglima Garang, Banting.
Dengan Mah Hassan, Fauziah, Idris, Amir serta sifu telah bersama mengiringi dalam perjalan terakhir beliau dari Masjid ke tanah perkuburan di TPG.
Sifu pernah menjadi pengurus, jurulatih dan pengiring beliau ketika bermain untuk Malaysia di Mumbai, India pada tahun 1993 dalam Asia Blind Championship dan Malaysia mendapat Gangsa Berpasukan bersama Mah Hassan, Mahadir dan Fikeri.
Antara pemain cacat penglihatan nama Fazimi bererti lawan gerun serta pasti menghadapi satu permainan yang kuat serta kental, beliau tidak menjadi juara di antara ahli SBM tapi kedudukan lima keatas adalah milik nya.
Mungkin banyak pemain baru tidak mengenali nya sebab kesihatan nya dari seorang B2 yang boleh melihat sedikit kepada B1 telah menggangu permainan mantap beliau. sejak beberapa ketilka. Beliau pernah bermain di kejohanan PCMM serta Merdeka Berpasukan dan kejohanan di Telok Panglima Garang di tahun awal 90an.
SBM telah kehilangan seorang rakan pemain catur. Al Fatihah.

1 comment:

  1. Masa sekolah di SMKTPG dulu sy selalu bermain dgn arwah....Al-Fatihah

    ReplyDelete