Monday, November 23, 2009

BLOGGERS CATUR

Sifu ada ditanya oleh beberapa rakan mengenai perkembangan catur di Malaysia, jawapan Sifu pergi kepada blog blog catur yang terdapat di Malaysia untuk mengetahui berkenaan catur.
Kini mungkin sudah ada lebeh 30 blog catur dan Sifu ada mengikuti beberapa blog tapi hanya blog yang berfikiran positif dan membangun sahaja yang mendapat perhatian, maaf kalau berpolitik atau bersifat cauvinist bukan di blog catur, Sifu sendiri ada kalanya tercuit untuk memblogkan ke arah tersebut tapi sifat positif dan lurus membuat Sifu bertanggungjawap kerana apa yang di tulis atau tercatit di blog menjadi tanggung (legally responsible)jawap pemilik blog tersebut walaupun di ambil dari blog lain.

Senarai ini mungkin tidak lengkap tapi untuk boleh rujuk beberapa blog utama untuk tambahan nama blog.

1. GiloCatur 2. Hairulovchesmaniacs 3. SifuMyCatur 4. Gilachess 5. MSSM KL 7.caturterengganu 8. setiachess 9. badbishops 10. MinDa Kite 11. syed Chess 11. 5Hobiku 12. Catur Bukan Segalanya a.k.a CBS 13. MyChessDairy 14. Kids4Chess.

antara beberapa blog yang Sifu rujuk untuk mengikuti perkembangan catur di Malaysia manakala blog Sifu agak tercondong kearah catur OKU.

No comments:

Post a Comment